Eerste dagen - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg Geke

30 September 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ik weet dat er allemaal mensen in spanning op een blog hebben zitten wachten, dus sorry dat het zo lang heeft geduurd. Er waren gewoon veel te veel leuke dingen te doen!

Vorige week donderdag vloog ik om 13.25 naar New York. Het afscheid nemen was klote. Al die acht maanden dat ik er naartoe had geleefd had ik nooit gedacht dat het me de laatste twee dagen zo tegen zouden staan. De vlucht duurde voor mijn gevoel niet zo lang, ik heb twee films gekeken en wat tv-series totdat we er waren. Eenmaal uit het vliegtuig en door de douane (= in de rij staan met 500 chinezen) ging het wel weer goed. JFK had ik me heel groot voorgesteld, maar is volgens mij niet groter als Eindhoven. Het gedeelte wat wij gezien hebben tenminste. Eenmaal in de terminal moesten we wachten op alle Nederlanders die mee moesten met de bus naar Tarrytown. Eentje was zo slim om z'n visum uit zijn paspoort te halen (omdat ie de nietjes niet mooi vond) waardoor we meer dan 3 uur na de landing pas richting de school konden gaan.

Om van JFK airport naar Tarrytown te komen rijd je in een soort U-vorm, waarbij aan de onderkant van de U New York ligt. Het was daar de hele dag al bewolkt, maar nadat we langs het Yankee stadium waren gereden en voor het eerst de skyline van de stad zagen brak het zonlicht precies door de wolken boven New York City. Een geweldig welkomst cadeau.

Eenmaal gearriveerd op de campus (het was inmiddels 8 uur) moest we heel lang wachten voordat we naar onze kamers konden. Er waren ongeveer 40 Nederlanders en ondertussen waren er ook heel veel Fransen aangekomen die allemaal moesten worden ingecheckt door drie mensen van de Housing Staff. De meeste mensen zitten het gebouw St. John's maar ik zit gelukkig in Ursula Hall. Met z'n vieren delen we een kamer van ongeveer vier bij negen meter. Ik heb een Franse roommate die net na mij aankwam, Justine uit Parijs, en daarnaast nog een Mexicaans meisje genaamd Marifer en een Oostenrijkse genaamd Romina. Ze zijn allemaal heel gezellig en iedereen gaat ook heel respectvol om met de ruimte en spullen van een ander dus dat is echt super.

De vrijdag hadden we een introductie dag met kennismaking met andere studenten en de campus. 's Avonds zijn we naar het Rockefeller centre geweest waar je met de lift naar de top van het gebouw kan gaan en dan over heel New York kan kijken. Omdat het donker was zag je alle verlichte gebouwen. Jammer genoeg heb ik geen kabeltje mee voor mijn camera dus nog geen foto's deze keer...

Zaterdag zijn we de stad ook weer ingeweest. Dit keer per fiets door central park. Ik met Emilia op de tandem en Jenny en Marifer allebei op een gewone fiets. Het probleem van Central Park is dat het heeel erg groot is, en dat het eenrichtingsverkeer is; je kunt alleen maar tegen de klok in fietsen. Op een gegeven moment gingen we bijna onderuit op onze tandem, nouja we gingen wel vaker onderuit maar toen wachten de anderen tenminste op ons. Dit keer waren we ze kwijt en we hadden natuurlijk ook niet afgesproken waar we elkaar zouden treffen als we elkaar kwijt zouden raken. Dus Emilia bleef op haar plek zitten en ik in m'n eentje op de tandem central park door maar ik kon ze niet vinden. Toen we net hadden besloten om toch maar terug te gaan naar het station vonden we de andere per toeval bij de uitgang van het park. Waar we al 3x voorbij waren gefietst maar ze hadden ons niet gezien.. Best wel jammer.

Ik heb ook veeeel te veel geshopt de afgelopen week. We zijn zondag naar de mall geweest, vrijdag, en vandaag. Ik vrees met grote vreze voor mijn creditcard rekening... Maar ik ben wel heel blij dat er allemaal gezellige mensen zijn om leuke dingen mee te doen! We zijn ook naar het Metropolitan museum of Art geweest, en vandaag hebben we geshopt om onze kale kamer in te richten.

Mijn eerst week met lessen zit er ook al op. Ik heb 16 lesuren in de week, elk 80(!) minuten. Het leukste vind ik Writing Fundamentals, waar je gewoon mag schrijven over wat je maar wilt zolang er een goede opbouw in zit.

Dat was de korte samenvatting voor nu. Ik heb honderdduizend details overgeslagen maar dat moet ik gewoon opknippen in verschillende blogs anders bombardeer ik iedereen met informatie. De afgelopen 12 dagen zijn omgevlogen en ik ben zo blij dat er allemaal gezellige mensen zijn en dat we zo'n leuk groepje hebben. Ik heb nog geen moment spijt gehad sinds ik hier ben! :)

  • 01 Oktober 2012 - 08:59

    Marjan:

    Hoi lieve Geke,
    Wat een prachtige blog, heerlijk om even alles te lezen wat je zoal aan het doen bent!! En super dat je het zo naar je zin hebt!! Lekker blijven genieten!!
    Dikke kus van Marjan

  • 01 Oktober 2012 - 09:53

    Annie:

    Hoi Geke,

    Wat fijn dat je het helemaal naar je zin hebt! Ik zie je al fietsen door Central Park, met rolschaatsende en joggende New Yorkers om je heen. En zo zul je nog veel meer van die typisch amerikaanse momenten mee maken. Ik zal je blog in de gaten houden. Veel plezier!!!!!!
    Groetjes, Annie

  • 01 Oktober 2012 - 10:27

    Hilda:

    Hoi Geke,
    Leuk! Dit verslag. Ik heb het even uitgeprint voor pake en beppe, dan blijven die ook op de hoogte.
    Geniet lekker verder.
    Groetjes, Hilda

  • 02 Oktober 2012 - 20:47

    Anneke:

    Hoi hoi hoi hoi hoi!,

    eindelijk je eerste overzeese blog!
    Gisteravond bij het zwembad was ik gelukkig alweer bijgepraat door je moeder, net als vorige week. En Elsa had ook wat verteld nadat ze met je geskypt had. Ik kan me goed voorstellen dat je Writing Fundamentals het leukste vak vindt; je weet met je woordkeus en opbouw van begin tot eind te boeien! Zo, genoeg veren in je .... Eh... misschien moet je die OP je hoofd plakken als je weer eens door Central Park fietst; dan herkennen je groepsgenoten je vast direct als je zoekend rondjes rijdt! Fijn dat je het zo leuk hebt!

    Groetjes, Anneke

  • 03 Oktober 2012 - 10:07

    Elsa:

    YEEEEEEEEEEEEEEEEYYYY EEN BLOG!!! =D


    snap dat je writing fundamentals leuk vind! your good at it!! =D

    weet je nog dat we vroeger van die vlaggetjes op de fiets hadden? zodat de auto's ons konden zien? miss is dat een idee voor in het park! ;)

    xx

    ps. snel weer skypen!!

  • 08 Oktober 2012 - 21:04

    Marijke Van Hengstum:

    Hee Geke!! Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het met jou gaat en wat je allemaal doet. Wat een avontuur zeg. En dan ben je er nog maar net! Heel veel plezier nog en groetjes van ons alle 4 uit Middenmeer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geke

Hoi! Mijn naam is Geke, ik ben 18 jaar en woon in Appelscha. Dit jaar heb ik mijn Vwo-diploma gehaald en na de zomervakantie ga ik voor 9 maanden naar New York toe. Van de little apple naar the big apple! Daartussenin ga ik naar Parijs en Rome, en in de zomervakantie naar Noorwegen om weer een stukje meer van de wereld te ontdekken. Hier vind je mijn reisdagboek!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 73402

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 02 Juni 2013

New York

25 Maart 2013 - 29 Mei 2013

Hawai'i

15 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Noorwegen

29 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Rockwerchter 2012

15 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Bückeburg

30 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Paris - Roma

Landen bezocht: