Op reis in mn reis - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu Op reis in mn reis - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu

Op reis in mn reis

Blijf op de hoogte en volg Geke

10 December 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ookal vind ik het niet leuk om het toe te geven: ik begin een beetje zenuwachtig te worden voor donderdag. 's Avonds om elf uur vertrek ik richting het treinstation richting Newark airport van waar mijn vlucht naar San Francisco om vijf uur 's ochtends zal vertrekken. De laatste dagen bestaan uit naar school gaan, visum laten ondertekenen zodat ik de VS weer inkan als ik uit Mexico kom, en andere voorbereidings werkzaamheden. Toen ik in mei door Europa treinde wist ik tenminste hoe ik van mn huis naar Amsterdam moet komen; nu heeft het me een uur gekost om uit te vinden hoe ik van Tarrytown naar Newark airport kom (wat overigens niet eens in de staat New York ligt maar in New jersey). Ondertussen word ik uitgelachen omdat ik met Jetblue vlieg, wat volgens mijn kamergenoten net vliegende bussen zijn, en komen de Mexicanen met allemaal drugs verhalen aanzetten. Ik weet inmiddels dat ik op de terugweg vanuit Mexico vijf uur in de rij moet staan bij de grensovergang (in mn uppie) want ik was vergeten dat de 24e kerstavond is en dus iedereen de grens over wil. Geluk bij een ongeluk: nadat ik mn ticket opnieuw moest boeken heb ik nu wel een rechtstreekse vlucht van San Diego naar New York. Als ik terug ben op de campus ga ik eerst maar eens een goed nachtje slapen denk ik..

Natuurlijk zal het achteraf allemaal wel goed komen, maar het is toch wel heel wat anders om hier met het openbaar vervoer te gaan dan in Europa. Tot donderdag blijf ik mn tijdschema's doorlezen totdat ik ze niet meer bodig heb. Én: dit keer zal ik mijn paspoort niet in het voorvakje van mn stoel laten zitten.

Sorry, mam, als ik je nu ook zenuwachtig heb gemaakt :p...


  • 10 December 2012 - 22:06

    Anneke:

    Hoi Geke,

    Is je moeder net helemaal ontspannen na onze gezellige zwemtraining (waar ze me een facebookprintje gaf van een blije Aldara) ... jaag jij haar weer de stuipen op het lijf. Vooral die dingen over drugs. Ik zou je met liefde mijn harde koffer uitlenen, waar men niet stiekem iets in een zijvakje kan proppen ofzo. Maar helaas kan ik die niet meer voor donderdag bij je afleveren. Trage post enzo.
    Toch wens ik je heel veel plezier, heel veel zon en hete kersttapas!

    Groetjes, Anneke

  • 10 December 2012 - 22:29

    Hanneke:

    Jazeker, erg geruststellend allemaal Geke...
    Maar ik hoop dat je een fijne vakantie hebt in San Francisco en Mexico!

  • 10 December 2012 - 22:38

    Julia:

    Hooooooooooii
    Het gaat helemaal goed komen meid! Gewoon lekker genieten en oppassen dat niemand drugs in je tas stopt als je de grens over wil steken;)

  • 10 December 2012 - 23:06

    Jorrit:

    Ja hallo. Geen vluchtige romances met kereltjes die Juan heten. Dan ontzus ik je.
    ;D

  • 11 December 2012 - 01:41

    Marjan:

    Hahaha...nou...ik wou eigenlijk gewoon maar zeggen....don't worry be happy...dit is helemaal Geke.....dus dat moet wel goed komen allemaal :D Enjoy the ride :D
    En nog wat: airbussen bestaan gewoon echt. Dus.

    Have fun!!!

  • 05 Februari 2013 - 23:16

    Rina:

    Hee meis ik heb van je moeder jou blogadres gekregen
    Wat een mooie verhalen en wat een avontuur je doet het hartstikke goed
    Wat een land hè, en wat een byzondere mensen lopen er rond op de wereld
    Je schrijft heel beeldend dat is leuk voor als je een oude beppe bent
    Geniet ervan en nog veel avonturen

    Groeten Rina.(je weet wel die recreant, ik mis je wel hoor)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geke

Hoi! Mijn naam is Geke, ik ben 18 jaar en woon in Appelscha. Dit jaar heb ik mijn Vwo-diploma gehaald en na de zomervakantie ga ik voor 9 maanden naar New York toe. Van de little apple naar the big apple! Daartussenin ga ik naar Parijs en Rome, en in de zomervakantie naar Noorwegen om weer een stukje meer van de wereld te ontdekken. Hier vind je mijn reisdagboek!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 73399

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 02 Juni 2013

New York

25 Maart 2013 - 29 Mei 2013

Hawai'i

15 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Noorwegen

29 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Rockwerchter 2012

15 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Bückeburg

30 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Paris - Roma

Landen bezocht: