Het zwembad - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu Het zwembad - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Geke Visser - WaarBenJij.nu

Het zwembad

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg Geke

27 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Van mn kamer loop ik een stukje de heuvel af, het sportgebouw binnen. Langs de balie, twee trappen af, kleedkamer in. Nadat ik me heb omgekleed loop ik via een gangetje naar het zwembad toe. Mijn spullen leg ik op de tribune en ga op de rand staan naast het startblok. Staart in, één stap naar voren en ik zak langzaam naar de bodem. Als mijn voeten de bodem raken blijf ik even staan. Ik kan helemaal naar de overkant kijken. Aan de bodem kun je zien dat het zwembad redelijk oud is; hier en daar mist er een tegeltje. Ik zet me af en zodra ik boven ben begin ik rustig twee baantjes borstcrawl te zwemmen. Als ik weer terug komen bij het startblok blijf ik even hangen. Boven de ingang hangt een enorme Amerikaanse vlag die waarschijnlijk net zo oud is als het gebouw zelf. Daaronder is de deur naar de kleedkamers met daarnaast een tafeltje waar de lifeguard naast zit. Het is bijna altijd dezelfde man. Hij luistert naar een baseball wedstrijd via zijn radio of leest een boek. Het startblok wat boven me hangt mag alleen gebruikt worden door de zwemclub. Ik heb wel eens gevraagd of ik de beschermhoes eraf mocht halen maar dat vond meneer de badmeester niet een goed idee. Ik laat me weer in het water zakken, zet me af van de kant en zwem terug naar het ondiepe gedeelte.

Dit is de eerste keer sinds bijna twee weken dat ik weer zwem omdat ik last van m'n rug had. Vandaag voelt ie echter een stuk beter dus een goede reden om weer rustig iets uit te gaan voeren. Terug in het ondiepe gedeelte zie ik twee banen naast me een man zwemmen van in de 40. Het zwembad is niet alleen van de school maar ook voor de rest van de gemeenschap. Hij heeft een blauwe zwembroek en badmuts en zwemt altijd op baan vier. Als je binnenkomt weet je meteen of hij er is of niet: in plaats van normaal in te steken bij de borstcrawl heeft ie zijn vingers gespreid en mept op het water alsof zijn leven er vanaf hangt. Aangezien hij altijd een uur lang borstcrawl zwemt zou je bijna medelijden met hem krijgen. Zou ik er een keer iets van moeten zeggen? Misschien zwemt ie zich al twintig jaar zn longen uit zijn lijf en snapt ie er geen biet van waarom het zo moeilijk is. Of hij vindt me gewoon maar een irritant studentje en hij geeft er geen biet om hoe hij zwemt.

Links van me zwemt een jongen met Aziatische roots. Hij komt wel van EF. Ook hij waagt zich aan de borstcrawl maar wil volgens mij zn haar niet nat hebben want hij krijgt het voor mekaar om zijn hoofd boven water te houden. Het ziet er heel raar uit. Bovendien hangt hij krampachtig aan de kant zodra het diep wordt.

Het zal de lifeguard allemaal worst wezen. Hij slaapt bijna in zijn stoel. Inmiddels is het bijna zes uur 's avonds en mijn maag begint te rommelen. Nog één baantje onder water en ik ben weer aan de overkant. Dat is hier makkelijker want het zwembad is maar 25 yard lang, wat ongeveer gelijk is aan 23 meter. Ik klim het trappetje op. Op het moment dat ik me van de laatste tree afzet naar de kant, vliegt hij uit z'n verband. Mijn scheenbeen knalt tegen de kant en ik voel een ei opkomen. De badmeester heeft er niks van meegekregen en zit nog steeds te sukkelen in zijn stoel. "I think the stairs are broken."..... "I THINK THE STAIRS ARE BROKEN". "oh, did it happen when you were standing on it?" "Yes" "Oh, thank you" ..... Wat moet ik daar nou op zeggen? Graag gedaan, ik haal graag mn voet open voor je? Mafkees.

  • 28 Oktober 2012 - 00:47

    Anneke:

    Ha, ha,

    ik zie het gebeuren! Net een film. Wel lekker dat het zwembad zo dicht bij je kamer is! En inderdaad is zwemmen goed voor je rug. Ik heb nu 2 weken overgeslagen en het gevolg is een stijve stramme rug. Of zou dat komen van het onkruid wieden in de voortuin?
    Ik ben benieuwd wie het eerst contact met je maakt: die blauwe badmuts die zich door het water grabbelt of die jongen die z'n haar droog wil houden... en ik ben ook ben hoe groot je ei wordt. Leuk voor Halloween met bloed enzo erop en dan strompelend langs de weg!
    Trouwens gaaf tijdschriftje wat je Elsa stuurde! met super knutsel ideeën.

    ga nu gauw je tweede blog lezen!! zag dat het binnen was.

    groetjes, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geke

Hoi! Mijn naam is Geke, ik ben 18 jaar en woon in Appelscha. Dit jaar heb ik mijn Vwo-diploma gehaald en na de zomervakantie ga ik voor 9 maanden naar New York toe. Van de little apple naar the big apple! Daartussenin ga ik naar Parijs en Rome, en in de zomervakantie naar Noorwegen om weer een stukje meer van de wereld te ontdekken. Hier vind je mijn reisdagboek!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 73381

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 02 Juni 2013

New York

25 Maart 2013 - 29 Mei 2013

Hawai'i

15 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Noorwegen

29 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Rockwerchter 2012

15 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Bückeburg

30 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Paris - Roma

Landen bezocht: