tonight - Reisverslag uit Rome, Italië van Geke Visser - WaarBenJij.nu tonight - Reisverslag uit Rome, Italië van Geke Visser - WaarBenJij.nu

tonight

Door: Geeke

Blijf op de hoogte en volg Geke

11 Juni 2012 | Italië, Rome

Vergeet vanochtend en vanmiddag (eerst de overvolle metro, daarna lange rij overvolle prive stranden van Rome), daarmee zal ik jullie niet vervelen. Vanavond was super!

In de metro hadden we vrijdag een aanplakbiljet gezien over een dansvoorstelling. Na wat puzzelen vonden we de route naar het Teatro de Colosseo, wat, zoals de naam al zegt, slechts drie straten van het Colosseum ligt. Het begon om acht uur maar we waren er pas rond half negen. Toen we binnenkwamen in de zaal wisten we niet wat we moesten verwachten aangezien de ruimte ongeveer zo groot is als het dorpshuis van Ravenswoud, en zelfs minder hoog. Je kon het zo gek niet bedenken of het werd daar opgevoerd: Flamenco, Tango, Hiphop, Afrikaanse dans, enz enz enz. Een Italiaan (de dansleraar?) praatte de boel aan elkaar, waar we natuurlijk niks van snapten maar het scheen heel grappig te zijn. Toen we binnenkwamen was een koppel bezig met een stijldans. Dit was niet het spectaculairste maar ze waren wel goed. Daarna deden vier mensen de Boogie Woogie, plus een soort toneelstukje, maar het leukste deel kwam daarna: de Flamenco en de Tango, beide met zoveel passie opgevoerd, geweldig om naar te kijken. Het volledig Italiaanse (op ons na dan) publiek laat duidelijk weten wat ze er van vinden. Bij de goeie dansen gaan ze helemaal uit hun dak, bij slechte kletsen ze er onverstoorbaar doorheen.

Als volgende kwamen buikdanseressen (eentje met een best grote buik, maar ach wat maakt haar dat uit?) die opkomen in hun blauwe gewaad en een soort gouden vleugels die als reusachtige waaiers om hun heen wapperen. Aansluitend kwam het spectaculairste: vier Indische danseressen die een geweldig spel neerzetten. Op blote voeten dansen ze (zweven ze!), hun handen wapperen heen en weer in een moordend tempo en met een grote glimlach zwepen ze het publiek op. Ze gaan er in mee ("bis, bis!") en geven aan het eind een daverend applaus.

Een vreemde kerel in Kimono komt daarna het podium op. Hij beweegt op een soort chinese muziek en verzet langzaam zijn voeten en armen. Als hij plotseling een harde knal veroorzaak met zijn schoen vliegt het publiek spontaan de lucht in en lacht zenuwachtig.

Daarna is er nog een soort ballet uitvoering. Nou heb ik sowieso een zwak voor piano muziek. De voorstelling wordt gedaan op een bewerking van het nummer Riverside van Agnes Obel. Als je het niet kent zoek het dan maar eens op op youtube, absoluut de moeite waard. Kippevel.

Twee mannen komen het podium op en beginnen te "poppen" (of "locken"), een soort dansstijl waarbij je beweegt als een robot en daarbij elk spiertje apart moet kunnen gebruiken. De 40+-ers (no-offense :p) doen het verrekte goed met z'n tweeen! Ze stelen de show; "bravissimo!".

Na de voorstelling dansen en zweven we naar huis, het was zo mooi! Nog een McFlurry bij de Mcdonald's en de tram terug naar het hostel; nagenietend. Het was een super avond!

• 12 Juni 2012 - 07:01

Anneke:

even laten vertalen en dan kan het zo in de Italiaanse krant! Je eerste recensie is een feit.
    ga nu gauw naar je tweede blogje in korte tijd

Geke

Hoi! Mijn naam is Geke, ik ben 18 jaar en woon in Appelscha. Dit jaar heb ik mijn Vwo-diploma gehaald en na de zomervakantie ga ik voor 9 maanden naar New York toe. Van de little apple naar the big apple! Daartussenin ga ik naar Parijs en Rome, en in de zomervakantie naar Noorwegen om weer een stukje meer van de wereld te ontdekken. Hier vind je mijn reisdagboek!

Actief sinds 05 Jan. 2012