Ik hou weer van Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Geke Visser - WaarBenJij.nu Ik hou weer van Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Geke Visser - WaarBenJij.nu

Ik hou weer van Parijs

Door: Geeke

Blijf op de hoogte en volg Geke

31 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Oui ooouuuii! Vandaag was leuk. Gisteravond ook trouwens, laat ik daar maar mee beginnen. Samen met roommate Brianne heb ik een lighttour gedaan en alle verlichte dingen gezien in Parijs. Het zou echt niet goed komen als ik hier niemand was geweest die me geleerd had hoe je met die stomme metro gaat xd vandaag ook weer. Normaal kun je met een kaartje door t poortje bij de metro, dan ga je heel ver naar beneden. Als je dan over wil stappen kun je gewoon een beetje weer omhoog gaan en naar een ander perron lopen zonder door een hekje te stappen. Maar deze dus niet, je moest je oude kaartje er nog een keer induwen. Inmiddels had ik al 6 kaartjes verzameld door m'n tas heen en de goeie was nergens te vinden. Brianne was al door dat hekje, ik een nieuwe kopen, 10 cent te weinig, bluuuugh stomme metro. Maar even terug naar gisteren. We gingen heen met de metro, kwamen naar boven, en opeens was daar de Eiffeltoren. Nog een goed eind ver weg, maar daar was ie aan de horizon. Leuke verrassing! In de rij voor de lichttour stonden we voor twee Canadeze vrouwen, die voor de tweede keer naar Parijs gingen omdat een van de twee de eerste keer een of andere jurk niet mee had genomen uit de winkel en daar spijt van had. Reuze gezellig gekletst en alles bij nacht bekeken. Na die tijd vielen we bijna in slaap en zijn we teruggegaan naar het hostel. Vandaag hebben we de eerste dag van een tweedaagse hop-on hop-off tour gedaan. De routes lopen door heel Parijs dus ik weet de weg nu een beetje en daardoor is de stad een stuk leuker geworden. Jammer dat ik te eigenwijs was om zonnebrand crème op te smeren en nu m'n schouders rood zijn :p Ook heb ik twee blaren op beide kleine tenen en een recht onder m'n voet, die niet fijn voelt.

Ik kwam er achter dat de Parijzenaren eigenlijk heel aardig zijn. Iedereen wil je wel helpen. Vanmiddag vroegen we weer eens de route, hadden een heel gezellig gesprek met een studente die zeker wist welke kant we opmoesten, liepen we weg waarna Brianne zei: I think she's wrong. Shit :p vooral de studentenbuurt is leuk. Hier vind je onder andere het Pantheon en de Jardin de Luxembourg. De tuin is prachtig! Mega kasteel ernaast. En er staan overal stoelen voor algemeen gebruik waar studenten zitten te discussiëren aan het water met hun professor (of een stel Nederlanders over dat een of ander poppetje in de Giro iets gebroken heeft), en bovendien zijn er niet van die straatverkopers. Heerlijk relaxen. De terugweg met de metro verliep niet echt handig, plus er was een of andere vent zo stoned dat ie z'n hoofd open ramde tegen de deur en het niet een merkte. Nu lig ik gelukkig lekker in m'n bed, die tussen twee haakjes uitkijkt op de airco die heel erg nodig is aangezien het nu nog iets van 24 graden is (:

Ik voel me wel een beetje saai. M'n andere roommate Valencia komt uit Argentinië en boven op het andere stapelbed ligt een (not bad-looking) IJslander. Wat ik niet wist dat mensen uit IJsland ook Ali kunnen heten :p maar Nederland is dan wel een beetje jammer.

Inmiddels heb ik avondeten gehad, gedoucht en nu is het tijd om te gaan slapen. Het voelt alsof ik hier al een week ben. Goodnight!

  • 31 Mei 2012 - 23:46

    Hanneke:

    Hee Geeke! Leuk om je zo toch te kunnen volgen. Ik bibber wel een beetje met je mee soms hoor...
    Maar het zal allemaal wel goed komen, je redt je wel!
    Hilda en ik zijn ook weer terug uit Polen inmiddels, hebben het erg leuk gehad. Veel plezier verder!
    XXX Mem.

  • 01 Juni 2012 - 05:48

    Annie:

    Hey Geeke, toen ik het verslag van dag 1 las, draaide mijn maag zich om. Man wat spannend!
    Gelukkig heb je een leuke roommate getroffen en hebben jullie steun aan elkaar. Dag 2 klinkt al veel beter. Ik ben een keer met m´n broer naar Parijs geweest en wist ook niet hoe de metro werkte. Wij hebben toen de `hele `stad te voet gezien!
    Veel plezier meid!

  • 01 Juni 2012 - 14:12

    Lisa2:

    Geeke!
    het klinkt echt allemaal helemaal geweldig! wil zo achter je aanreizen ;)
    ik vond vorig jaar centre de pompidou ook zo leuk, als je daar nog niet langsgekomen bent, echt doen allemaal straatartiesten en vrolijke mensen!
    Heel veel plezier daar, en ik zal je proberen te blijven volgen(:
    Liefs,Lisa

  • 01 Juni 2012 - 18:23

    Liisa9:

    Scoor die IJslander! (A)
    En hoezo voel jij je saai? Niks mis met het vrije Nederland!
    Ik wacht op je volgende verslag <3

    Liefs, je buurmeisje

  • 01 Juni 2012 - 19:51

    Heit:

    nog even het vluchtplan voor zondag 3 juni.

    Paris-Bercy 09h38
    Montbard 11h52
    Trein TER no. 17759 (eindstation = Lyon Part Dieu, gaat oa. via Dyon )

    dus een uur en een kwartier wachten , dan terug.

    Montbard 13h06
    Nuits-sous-Ravières 13h15
    Trein TER no. 891356

    wat ook kan:

    Paris-Bercy 10h38
    Laroche-Migennes 11h56
    Trein TER no. 891155 (eindstation = Auxerre st. Gervais)

    overstappen:

    Laroche-Migennes 12h01
    Nuits sous Ravieres 12h40
    Trein TER no. 891374 (eindstation = Dijon ville)


  • 01 Juni 2012 - 20:15

    Anneke:

    Hoi Geeke!

    Bon soir! Kreeg net van je moeder je blognaam door, toen ik informeerde of zij nog een beetje kon ontspannen met jou ´en route´. Nu heb ik dus net jouw drie verslagen gelezen!
    ( nu even ehbo bij Elsa die zich verstapte onderaan de trap)
    Wat een spannende dingen heb je al meegemaakt! Maar ook leuk om te zien dat je zo snel en makkelijk met andere jonge backpackers op trekt.
    Veel plezier verder. Bon voyage
    Enne... dormi bien!
    Zal dit blogje komende dagen zeker volgen´.

    groetjes, Anneke (en van Elsa, met ice-pack op voet in keuken)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geke

Hoi! Mijn naam is Geke, ik ben 18 jaar en woon in Appelscha. Dit jaar heb ik mijn Vwo-diploma gehaald en na de zomervakantie ga ik voor 9 maanden naar New York toe. Van de little apple naar the big apple! Daartussenin ga ik naar Parijs en Rome, en in de zomervakantie naar Noorwegen om weer een stukje meer van de wereld te ontdekken. Hier vind je mijn reisdagboek!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 73407

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 02 Juni 2013

New York

25 Maart 2013 - 29 Mei 2013

Hawai'i

15 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Noorwegen

29 Juni 2012 - 02 Juli 2012

Rockwerchter 2012

15 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Bückeburg

30 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Paris - Roma

Landen bezocht: