onderweg - Reisverslag uit Lunghezza, Italië van Geke Visser - WaarBenJij.nu onderweg - Reisverslag uit Lunghezza, Italië van Geke Visser - WaarBenJij.nu

onderweg

Door: Geeke

Blijf op de hoogte en volg Geke

05 Juni 2012 | Italië, Lunghezza

Maandag 03/06/12
Milaan, 16.54

Op naar de volgende bestemming dus. Ik wist niet zeker wanneer we de grens van Frankrijk overgingen, maar toen de grenspolitie aan boord kwam werd het duidelijk. De overgang van de huizen werd pas groter nadat we verder Zwitserland inreden. Op station Basel kwam ik achter twee dingen: 1) ze hebben daar geen euro. 2) ik had de trein van Basel naar Milaan en Milaan naar Rome moeten reserveren. Ik kon dus niet naar de wc, en moest nog kaartjes zien te scoren. Het wc-probleem was zo opgelost; backpack over het hekje, Geeke over het hekje, klaar. De kaartjes vielen ook mee. Jammer was dat ik wel weer bij moest betalen.

Zo racete ik weer voort door het Zwitserse landschap. Met een pak koekjes en een boek wat ik van Lisa kreeg was ik helemaal klaar voor de 4 uur durende eerste etappe. Na 20 pagina's gelezen te hebben in het boek hoefde ik de koekjes niet meer; uitgebreid werd verteld hoe "ik" een vrouw wurgde, vastspijkerde aan de muur, er vervolgens achterkwam dat de vrouw nog leefde en daarom nog maar een 40cm lange spijker door haar hoofd hamerde. Juk.

De reis verliep in de nieuwe trein vooral door tunnels. Ik keek op uit mijn boek toen er weer licht te zien was buiten, en vergat even adem te halen; naast de trein verscheen een dorpje, badend in het zonlicht, met een net wat andere soort huizen dan in de Franse dorpjes, koeien, schapen, verder omhoog groene heuvels die overliepen in hoge, scherpe bergen met sneeuw. De Alpen.

Tegenover me zit een oude man, grijs haar en een jaar of 60. Hij pakt z'n Zwitserse zakmes en maakt een broodje Brie. Daarnaast een Italiaanse vrouw, en naast mij een Italiaanse man. Ze voeren een heftige discussie terwijl we door de dorpjes razen. Ik sluit m'n IPod aan en Coldplay begint te spelen. Een perfect moment.

Zo gaan we verder; dorpje na dorpje, steeds net iets anders. Na elke tunnel verandert het weer. Meerdere keren probeer ik het op de foto te zetten maar het lukt niet zoals ik wil, dus ik besluit maar gewoon te genieten.

Milaan. Ik stap uit. De Italiaanse man en vrouw rijden verder, samen met de Grijze man die inmiddels zijn MacBook Pro erbij heeft gehaald. Op naar Rome.

• 05 Juni 2012 - 11:26

Marjan:

Leuk weer!! Haha, ben je al weer wat bekomen van 'jouw' moordneigingen?? :P Veel plezier in Italië!! :)

• 05 Juni 2012 - 15:33

Hanneke:

Mooi verhaal, alsof ik bij je in de trein zit...